עורך דין תאונות דרכים

לצערנו הרב מדי יום אנו קוראים על תאונות דרכים. ולצערנו הרב הן שכיחות. מה עלינו לעשות אם נקלענו לתאונת דרכים? באילו מקרים אנו זכאים לפיצוי בגינה? מתי מגישים תביעה כיצד עורך דין מומחה לתאונות דרכים יכול לעיתים לסייע לכם ? תאונת דרכים הוא אירוע טראומטי מאוד, מעבר לפגיעה ברכוש תאונות דרכים עלולות להביא לפגיעה פיזית, פוסט טראומה, אובדן כושר עבודה, ואף למוות. לכן התייעצות עם עורך דין תאונות דרכים מנוסה, יכולה לסייע במידה ואנו מתכוונים להגיש תביעה בשל תאונה.

מתי מקבלים פיצוי כספי לאחר תאונת דרכים?

נושא תאונת הדרכים מוסדר בחוק הפיצויים לנפגעי תאונות דרכים, התשל”ה – 1975 (להלן: חוק הפיצויים”). חוק הפיצויים הינו חוק אשר מחד מיישם את עקרון העדר האשם ומגדיל בכך את מעגל הזכאים לפיצוי. הולך רגל, נהג או נוסע ברכב אשר היו מעורבים בתאונת דרכים זכאים לפיצוי בגין נזקיהם.

על פי חוק זה, כל לאדם שנפגע בתאונת דרכים ונגרם לו נזק גופני זכאי לפיצוי ואין כל רלוונטיות לשאלה מי האשם בתאונה, כך גם תאונה עצמית תחשב על פי חוק לתאונת דרכים המזכה בפיצוי על נזק גופני, מאידך יש הגבלה על גובה הפיצוי הניתן מכוח חוק זה בראשי נזק מסוימים.

החוק מגדיר תאונת דרכים כ”מאורע שבו נגרם לאדם נזק גוף עקב שימוש ברכב מנועי למטרות תחבורה”. החוק קובע מספר מקרים המרחיבים הגדרה זו ואשר יוכרו אף הם כ”תאונת דרכים” ומנגד קבע גם מהם אותם המקרים אשר לא ייכנסו תחת הגדרת החוק.

לא פעם בית המשפט נדרש למלאכת פרשנות שיפוטית, ובהתאם לפסיקות נקבעו מקרים נוספים אשר יוכרו אף הם כתאונת דרכים. עם זאת חשוב לציין, כי לא כל שימוש ברכב מנועי יוכר כתאונת דרכים המזכה בפיצוי.

למשל נוסח חדש של החוק פקודת רכב מנועי, תש”ל – 1970 מחייבת כי בעל הרכב או המחזיק ברכב או הנוהג ברכב חייב לרכוש פוליסה המכסה את אחריותם המוחלטת על פי חוק הפיצויים, וזאת על מנת שלנפגע נזק גוף בתאונת דרכים יהיה ממי להיפרע בגין נזקיו. מכאן, שנוסע או נהג ברכב יתבע את חברת הביטוח שאצלה עשה את ביטוח החובה של הרכב בו נסע בעת התאונה. הולך רגל יתבע את  חברת הביטוח של הרכב אשר פגע בו. במקרה שלא ידוע מי הפוגע, למשל תאונת פגע וברח תוגש התביעה כנגד קרנית שהיא שהוקמה לצורך זה פיצוי נפגעי תאונות דרכים.

איך לנהוג במקרה של תאונת דרכים?

חשוב לרשום פרטים מלאים של בעל הרכב, מספר הרכב, לצלם ולתעד ככל הניתן את אירוע התאונה

במקרה של חבלה גופנית, לפנות מוקדם ככל הניתן לקבלת טיפול רפואי.  וודאו כי הטיפול בכם מתועד על ידי הרופא המטפל. כמו כן יש להקפיד על מילוי הוראות הרופאים ולשמור על הרצף טיפולי במידה ונדרש.

יש לפנות מוקדם ככל הניתן לתחנת המשטרה לצורך הוצאת אישור משטרה.

חשוב לשמור על אישורי מחלה שקיבלתם, במקרים שנעדרתם מהעבודה תוצאת התאונה.

חשוב לשמור על  מלוא התיעוד הקשור לתאונה, סיכום טיפול, סיכום אשפוז, אישורי מחלה, הפניות לרופאים מומחים,, אישורי מחלה, מרשמי תרופות, ותיעוד הוצאות , תשלומי רופאים, עזרה סיעודית קבלות על רכישת טיפול תרופתי וכו'.

אנו במשרד קובי כהן- משרד עוכי דין – בעלי ניסיון רב בתביעות תאונת דרכים. חשוב לפנות בשלב מוקדם ככל הניתן לעורך דין המתמחה בנזקי גוף ותאונות הדרכים, וזאת במטרה שתקבלו ליווי והדרכה באיסוף המידע הנדרש .
הליווי כולל התנהלות מול המשטרה, חברת הביטוח, ביטוח לאומי, חוקרים וכל גורם אחר.

דרך צלחה!

שתפו את המקרה

שיתוף ב facebook
שיתוף ב linkedin
שיתוף ב whatsapp

הצלחות אחרונות

אודות עו"ד יעקב (קובי) כהן

משרד עורכי דין יעקב (קובי) כהן הוקם בשנת 2010.
עו"ד יעקב (קובי) כהן מתחמה בתיקי נזיקין, תאונות דרכים, ביטוח לאומי, פיצויים בגין רשלנות ומפגעים, וכן בתיקי רשלנות רפואיות.

עקבו אחרינו

מהמדיה

דילוג לתוכן