תביעה מול חברת הביטוח

במהלך כל חיי עבודתנו אנו משלמים ביטוחים שונים, ביטוח אובדן כושר עבודה, ביטוח תאונות אישיות, ביטוח בריאות ועוד. מתוך הנחה שביום שנצטרך חלילה, חברות הביטוח יסייעו לנו אבל אנו עדים לכך שתביעות רבות המגיעות לפתחה של חברת הביטוח אינן מאושרות, והסיבה לכך היא שלחברות הביטוח יש נטייה לדחות תביעות המוגשות נגדן, או שחברות הביטוח פועלות באיטיות, מנסות להימנע מהתשלום על ידי פרוצדורות שונות. קל להן למצוא בחזוה אינספור סעיפים שימנעו מלשלם, לא פעם התשובות מקוממות, לא מגיע אובדן כושא עבודה כי העיסוק שלכם לא הוגדר בפוליסה או שלפי הפוליסה אתה לא מוגדר סיעודי וכדומה. ידוע כי מדובר בהליך מסורבל בו המבוטח מתבקש להגיש מסמכים רבים, דבר המסרבל את ההליך והתביעה עלולה להתיישן. מתי יש להגיש את התביעה? הגשת תביעה נגד חברת ביטוח עפ"י פוליסה מוגדרת בזמן של שלוש שנים מיום המקרה, לאחר תקופה זו התביעה תתיישן והמבוטח לא יוכל לתבוע. על כן, חשוב להגיש את תביעה לחברת הביטוח במהלך שלוש השנים שלאחר מקרה הביטוח. ולא לחכות לדקה האחרונה להגשה, מאחר שההגשה אינה עוצרת את מרוץ ההתיישנות. מרוץ ההתיישנות מפסיק רק לאחר הגשת תביעה לבית המשפט כנגד חברת הביטוח או לאחר תשלום תגמולי הביטוח למבוטח. תאונת דרכים הוא אירוע טראומטי מאוד, מעבר לפגיעה ברכוש תאונות דרכים עלולות להביא לפגיעה פיזית, פוסט טראומה, אובדן כושר עבודה, ואף למוות. לכן התייעצות עם עורך דין תאונות דרכים מנוסה, יכולה לסייע במידה ואנו מתכוונים להגיש תביעה בשל תאונה.

מהם שלבי הטיפול בתביעה?

הגשת תביעה נגד חברת ביטוח עפ"י פוליסה מוגדרת בזמן של שלוש שנים מיום המקרה, לאחר תקופה זו התביעה תתיישן והמבוטח לא יוכל לתבוע. על כן, חשוב להגיש את תביעה לחברת הביטוח במהלך שלוש השנים שלאחר מקרה הביטוח. ולא לחכות לדקה האחרונה להגשה, מאחר שההגשה אינה עוצרת את מרוץ ההתיישנות. מרוץ ההתיישנות מפסיק רק לאחר הגשת תביעה לבית המשפט כנגד חברת הביטוח או לאחר תשלום תגמולי הביטוח למבוטח

על פי חוק זה, כל לאדם שנפגע בתאונת דרכים ונגרם לו נזק גופני זכאי לפיצוי ואין כל רלוונטיות לשאלה מי האשם בתאונה, כך גם תאונה עצמית תחשב על פי חוק לתאונת דרכים המזכה בפיצוי על נזק גופני, מאידך יש הגבלה על גובה הפיצוי הניתן מכוח חוק זה בראשי נזק מסוימים.

החוק מגדיר תאונת דרכים כ”מאורע שבו נגרם לאדם נזק גוף עקב שימוש ברכב מנועי למטרות תחבורה”. החוק קובע מספר מקרים המרחיבים הגדרה זו ואשר יוכרו אף הם כ”תאונת דרכים” ומנגד קבע גם מהם אותם המקרים אשר לא ייכנסו תחת הגדרת החוק.

לא פעם בית המשפט נדרש למלאכת פרשנות שיפוטית, ובהתאם לפסיקות נקבעו מקרים נוספים אשר יוכרו אף הם כתאונת דרכים. עם זאת חשוב לציין, כי לא כל שימוש ברכב מנועי יוכר כתאונת דרכים המזכה בפיצוי.

למשל נוסח חדש של החוק פקודת רכב מנועי, תש”ל – 1970 מחייבת כי בעל הרכב או המחזיק ברכב או הנוהג ברכב חייב לרכוש פוליסה המכסה את אחריותם המוחלטת על פי חוק הפיצויים, וזאת על מנת שלנפגע נזק גוף בתאונת דרכים יהיה ממי להיפרע בגין נזקיו. מכאן, שנוסע או נהג ברכב יתבע את חברת הביטוח שאצלה עשה את ביטוח החובה של הרכב בו נסע בעת התאונה. הולך רגל יתבע את  חברת הביטוח של הרכב אשר פגע בו. במקרה שלא ידוע מי הפוגע, למשל תאונת פגע וברח תוגש התביעה כנגד קרנית שהיא שהוקמה לצורך זה פיצוי נפגעי תאונות דרכים.

מהם שלבי הטיפול בתביעה?

במידה והגשתם תביעה וחברת הביטוח דחתה אותה בטענות שונות, החל מכך שהמבוטח אינו סובל מנכות והמבוטח יכול להמשיך בעיסוקו או שחברות הביטוח עלולות לעלות הטענות שונות: תנאי הביטוח אינם מתקיימים, המבוטח לא מסר על מקום עבודתו החדש, המבוטח לא שילם את פרמיית הביטוח, המבוטח לא גילה לחברה פרטים מהותיים אודותיו, מדובר במקרה המוחרג מן הפוליסה ועוד. תוכלו להגיש תביעה מול חברת הביטוח.

אתם לא לבד?

 תחושת הבגידה מוכרת ולאחר שנים שאתם משלמים התחושה היא קשה, ולכן מומלץ להיעזר בעורך דין המתמחה בתביעות נגד חברות ביטוח. עורך דין מקצועי יסייע לכם להתמודד בניהול התביעה מול חברת הביטוח ויעזור לכם להשיג את הפיצוי לו אתם זכאים בהתאם לפוליסה שרכשתם.

ההליך כולל הגשת כל המסמכים ופוליסת הביטוח לעורך הדין, הוא יעיין בכל  המסמכים ולאחר מכן יוכל עורך הדין לפנות לחברת הביטוח על מנת להשיג למבוטח את הפיצוי המרבי. אם חברת הביטוח תסרב לפצות את המבוטח בהתאם לפוליסה בתגמולים להם הוא זכאי, עורך הדין יוכל להגיש תביעה כנגד חברת הביטוח לבית המשפט. 

התנהלות נכונה מול חברת הביטוח

קל לנו לסמוך על הסוכן מטעם חברת הביטוח ולא ללמוד על החוזה שאנו חותמים ומשלמים במהלך כל חיינו. ראשית חשוב להבין את הפוליסה. ולא לזלזל בכך, חשוב לקרוא את תנאי הפוליסה. נכון שחברות הביטוח מעלות אינספור סעיפים. אבל בחוזה כתוב מתי תוגדרו סיעודיים ומתי תוכרו כאובדן כושר עבודה. אנו סומכים על הדוכנים שלא תמיד מצדיקים את האימון שלנו. תשאלו שאלות ותכתבו לכם על נייר את התשובות. מעבר לכך צריך לדעת להתנהל איך להתנהל נכון מול חברת הביטוח במקרה של תביעה.

תביעות ביטוח בליווי עורך דין

חברות הביטוח נותנות לעבוד ב"שיטת מצליח" והרבה פעמים זה מצליח, הן דוחות תביעות רבות ללא סיבה מוצדקת ומבוטחים רבים מתייאשים ולא תובעים את שמגיע להם. מבוטח הנעזר בשירותיו  של עורך דין המומחה בתחום, חברות הביטוח מבינות שהמבוטח רציני בתביעתו ובמקרים אלו, חברות הביטוח נוטות לאשר את התביעה באופן מהיר. לכן אנו ממליצים להיעזר בשירותיו של עורך דין המומחה ובקיא בתחום הביטוחים ע"מ שתוכלו לקבל את הפיצוי המלא לו אתם זכאים במסגרת הפוליסה שלכם.

משרדנו קובי כהן – משרד עורכי דין  מתמחה בהגשת תביעות נגד חברות ביטוח, ולכן חברת הביטוח דחתה את תביעתכם – אתם מוזמנים לפנות אלינו ואנו נסייע לכם בהגשת התביעה. למשרדנו ניסיון רב בתביעות מול חברות הביטוח, הניסיון שצברנו במהלך השנים מאפשר לנו להעניק שירות מקצועי ללקוחותינו ולסייע לכם לקבל את מלוא הפיצויים המגיעים להם. 

שתפו את המקרה

שיתוף ב facebook
שיתוף ב linkedin
שיתוף ב whatsapp

הצלחות אחרונות

אודות עו"ד יעקב (קובי) כהן

משרד עורכי דין יעקב (קובי) כהן הוקם בשנת 2010.
עו"ד יעקב (קובי) כהן מתחמה בתיקי נזיקין, תאונות דרכים, ביטוח לאומי, פיצויים בגין רשלנות ומפגעים, וכן בתיקי רשלנות רפואיות.

עקבו אחרינו

מהמדיה

דילוג לתוכן